Spinner

Документ се учитава

ВИШЕР

Висока школа електротехнике и рачунарства струковних студија

Београд

Методе истраживања Шифра: 317218 | 6 ЕСПБ

Опште информације
Ниво студија: Мастер струковне студије
Година студија: 1
Семестар: 1
Услов: Нема
Циљ: Циљ предмета је да студенти стекну бољи увид у методологију и примену одговарајућих метода и техника примењеног и научног истраживања. Студенти ће користити теоријске основе за критички преглед литературе релевантне за своје научно поље и одредити како се истраживање може користити у формулисању мастер рада.
Исход: Да омогући студентима да успешно изаберу и дефинишу теме, као и планирају и организују писану и усмену презентацију научних и стручних радова. По завршетку курса, студент ће бити у стању да разуме истраживачку терминологију, покаже знања о истраживачким процесима, критички анализира објављена истраживања коришћењем штампаних и онлајн база података, примењује формате за цитирање штампаних и електронских материјала, идентификује, објашњава, упоређује и припрема кључне елементе истраживачког питања и извештаја.
Садржај предмета
Теоријска настава:
  1. Уводна разматрања, план и програм рада.
  2. Дефиниција науке
  3. Развој науке
  4. Методологоија научно-истраживачког рада.
  5. Организација истраживања.
  6. Методе истраживања.
  7. Методе прикупљања података.
  8. Методе обраде података.
  9. Опште и посебне научне методе.
  10. Структура научног/ стручног рада.
  11. Врсте научних резултата.
  12. Писање и публиковање научног рад.
  13. Писање специјалистичког (стручног) рада.
  14. Вредновање научних резултата.
  15. Завршна разматрања, анализа, самовредновање
Практична настава:
  1. Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад, Практична настава прати програм предавања.
Литература
  1. Зоран Поповић, Како написати и објавити научно дело, Academic Mind, 2014
  2. Andreas Öchsner, Introduction to Scientific Publishing, Backgrounds, Concepts, Strategies, Springer, 2013
  3. Милосављевић Славољуб, Радосављевић Иван: Основи методологије политичких наука, Службени гласник Србије, Београд, 2008,
  4. Ристић Ж.: О истраживању, методу и знању, Институт за педагошка истраживања, Београд, 2006.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања: 2
Вежбе: 2
Други облици наставе: 0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
5
активности на лабораторијским вежбама
0
семинарски рад
50
колоквијум
0
Завршни испит
Поени
Писмени испит
15
Усмени испит
30
© 2019 Висока школа електротехнике и рачунарства струковних студија, Београд
Војводе Степе 283, office@viser.edu.rs, +381 11 2471 099