Spinner

Dokument se učitava

ATUSS

VIŠER

Akademija tehničko-umetničkih strukovnih studija Beograd

Odsek Visoka škola elektrotehnike i računarstva

Interaktivne multimedije Šifra: 260411 | 8 ESPB

Opšte informacije
Nivo studija: Specijalističke strukovne studije
Godina studija: 1
Semestar: 1
Uslov: nema
Cilj: Savladavanje osnivnih veština iz oblasti 3D modelovanja, teksturisanja i renderovanja u Maya 3D programu.
Ishod: Studenti će imati priliku da savladaju kreiranje i teksturisanje 3D modela, postave svetla i pripreme scenu za fotorealističan i stilizovan rendering
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
  1. Prezentacija poligonalnih 3D objekata, osnove modelovanja, konstrukcija modela od osnovnih primitivnih oblika.
  2. Predstavljanje NURBS geometrije - krive i površine. Alatke za kompleksno poligonalno modelovanje. Dizajn karaktera i objekata.
  3. Poligonalno modelovanje kompleksnijih objekata.
  4. Shader-i, materijali, teksture. Atributi.
  5. UVmapiranje. Principi, alatke.
  6. UV mapiranje složenijih objekata.
  7. Teksturisanje poligonalnih objekata. Kreiranje jednostavne teksture.
  8. Korišćenje fotografija kao osnove za teksture, kreiranje novih tekstura.
  9. Kolokvijum.
  10. Filmsko svetlo. 3D svetla - vrste i atributi.
  11. 3D kamere – vrste, atributi,animacija.
  12. Rendering 1- finalizacije slike, Mayasoftware render, Mental Ray renderer, osnove raytrace renderinga, anti-aliasing, standardni formati i rezolucije.
  13. Rendering 2 – Mental Ray materijali, ambient occlusion, golbal illumination, final gathering
  14. Kolokvijum.
  15. Rad na projektu.
Praktična nastava:
  1. Geometrija, vrste - poligonalni i NURBS objekti.
  2. Poligonalno modelovanje. Alatke.
  3. UV mapiranje i kreiranje tekstura.
  4. Svetla. Vrste, atributi.
  5. Kamere. Brste, atributi.
  6. Renderovanje.
Literatura
  1. Daniel Eridžon, Gramatika filmskog jezika, Univerzitet Umetnosti, Beograd,
  2. Nikola Tanhofer, Filmska fotografija, “Filmoteka 16”, Zagreb, 1981.
  3. Studentski kulturni centar, Beograd, 1998.Alias/Wavefront, The Art of Maya, Syb, 2007.
  4. Polygonal modeling, Alias Systems, 2004.
  5. J. Birn, Digital Lighting And Rendering, New Riders, USA, 2000
Broj časova aktivne nastave (nedeljno)
Predavanja: 4
Vežbe: 3
Drugi oblici nastave: 0
Ocena znanja (maksimalan broj poena 100)
Predispitne obaveze
Poeni
aktivnosti u toku predavanja
10
aktivnosti na laboratorijskim vežbama
0
seminarski rad
0
kolokvijum
20
Završni ispit
Poeni
Pismeni ispit
0
Usmeni ispit
0
Praktični ispit
0

Nastavnik

Saradnik

Obaveštenja