Spinner

Документ се учитава

АТУСС

ВИШЕР

Академија техничко-уметничких струковних студија Београд

Одсек Висока школа електротехнике и рачунарства

Интерактивна мултимедија Шифра: ММ0024 | 8 ЕСПБ

Опште информације
Ниво студија: Мастер струковне студије
Година студија: 1
Семестар: 2
Услов: 3Д моделовање
Циљ: Савладавање различитих концепата креирања мултимедијалних интерактивних садржаја и имплементација тог знања у индивидуалној или тимској пракси.
Исход: На крају курса, студенти ће моћи да креирају интерактивне мултимедијалне садржаје на високом естетиком и професионалном нивоу у домену компјутерске графике.
Садржај предмета
Теоријска настава:
  1. Интерактивност и мултимедија - појам, врсте примене, модели.
  2. Историјат медија, мултимедија и интерактивних медија.
  3. Типови интерактивних мултимедија - игре, виртуелна реалност, измењена реалност, веб сајтови, социјалне мреже, уметност, рекламе, интерактивни видео садржај…
  4. Предности и недостаци коришћења интерактивних мултимедија у различите сврхе.
  5. Елементи интерактивних мултимедија - статичне слике, видео, анимација, текст, звук, кориснички интерфејс.
  6. Препродукција израде интерактивних мултимедија - задатак, идеја, циљеви и циљне групе, истраживање, референце, сториборд.
  7. Радни задаци - разговор о испитном пројекту - идеја, намена, истраживање, организација рада.
  8. Различити типови графике - векторска и растерска.
  9. Анимација као елемент мултимедија, врсте, типови - карактерна анимација, покретна графика, анимација текста, партикли и сумулације.
  10. 3Д елементи интерактивних мултимедија - дизајн, моделовање.
  11. 3Д елементи - Shader-и и њихови параметри, УВ мапирање и текстурисање.
  12. 3Д елементи - светла, камере и рендер - врсте, параметри и подешавања.
  13. Звук као елемент интерактивне мултимедије.
  14. Интерактивни елементи - програми (Engines) - тренутно најзаступљенији програми, опције, предности и недостаци.
  15. Дизајнери и програмирање - прилагођавање програмских команди унутар Engin-a.
Практична настава:
  1. Израда елемената помоћу векторске и растерске графике - Adobe Illustrator, Adobe Photoshop.
  2. Израда 2Д анимираних елемената - Adobe After Effects, Adobe Animate, Krita.
  3. Израда 3Д елемената - Maya 3D, Substance Painter.
  4. Креирање звука и звучне слике.
  5. Упознавање са програмима за интерактивност.
  6. Упознавање са програмима за измењену и виртуелну реалност.
  7. Израда испитног пројекта.
Литература
  1. Игре и људи, Рожe Кајоа, Нови Сад, 1965.
  2. Beginning Illustration and Storyboarding for Games, Les Pardew, Cengage Learning PTR, 2005.
  3. Creating Music and Sound for Games, G.W Hilds IV, Cengage Learning PTR, 2006.
  4. Digital Lighting And Rendering, Birn, Jeremy, New Riders Pub, USA, 2013.
  5. Creating Games with Unity, Substance Painter, & Maya, Jingtian Li, Adam Watkins, Kassandra Arevalo, Matthew Tovar, Routledge Taylor and Francis group, 2021.
  6. Multimedia Foundations: Core Concepts for Digital Design, Costello Vic, FocalPress, 2023.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања: 4
Вежбе: 3
Други облици наставе: 0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
10
активности на лабораторијским вежбама
20
семинарски рад
0
колоквијум
0
Завршни испит
Поени
Писмени испит
70
Усмени испит
0
Практични испит
0

Наставник

Сарадник

Обавештења
© 2024 Одсек Висока школа електротехнике и рачунарства, Београд
Војводе Степе 283, office@viser.edu.rs, +381 11 2471 099
Радно време: Понедељак - Петак 09:00-17:00