Spinner

Документ се учитава

АТУСС

ВИШЕР

Академија техничко-уметничких струковних студија Београд

Одсек Висока школа електротехнике и рачунарства

3Д моделовање Шифра: ОV0038 | 6 ЕСПБ

Опште информације
Ниво студија: Основне струковне студије
Година студија: 2
Семестар: 4
Услов: нема
Циљ: Циљ овог курса је да се студенти упознају и савладају основе моделовања у виртуелном 3Д простору, почев од једноставних објеката, до стилизованих карактера.
Исход: Студенти имају прилику да разумеју различите врсте геометрије која се користи у 3Д пројектима, савладају основне алатке и принципе моделовња и буду у стању да самостално моделују, текстуришу и рендерују једноставне и стилизоване објекте и карактере.
Садржај предмета
Теоријска настава:
  1. Увод у 3Д програме и логику. Увод у навигацију, логику и интерфејс програма за 3Д моделовање.
  2. Типови геометрије, њихове предности, недостаци и примене. NURBS, полигонални објекти, разлике, специфичности, предности и мане.
  3. Полигонално моделовање - правилна геометрија, принципи и методе креирања.
  4. Моделовање једноставних објеката, упознавање са алаткама и методама за моделовање - спајање објеката, умекшавање ивица, додавање низа ивица, рад са осама објекта, приљубљивање оса или објеката тачкама, ивицама или гриду.
  5. Моделовање објеката - алатке, extrude, bridge, спајање тачака и ивица.
  6. Моделовање двоножних карактера - дизајн, анатомија, референце, референтне слике, погледи, специфичности.
  7. Моделовање главе и лица - правилна топологија, додавање ивица, анатомија.
  8. Оптимизација модела - ретопологија.
  9. Моделовање blend shapes, као припрема за анимацију.
  10. УВ мапирање, логика, принципи, алатке.
  11. УВ мапирање моделованих објеката.
  12. УВ мапирање моделованог карактера.
  13. Текстурисање - креирање једноставних текстура према УВ мапама, атрибути материјала и њихове специфичности.
  14. Текстурисање моделованих објеката и карактера.
  15. Припрема за рендеровање, рендеровање и извожење сцена у друге програме у зависности од намене.
Практична настава:
  1. Увод у 3Д моделовање у Мауа - примитиви, булове операције, алатке за моделовање.
  2. Полигонално моделовање једноставних објеката - сто.
  3. Полигонално моделовање једноставних објеката - столица.
  4. Полигонално моделовање - алатка (секира, чекић, лук...).
  5. Полигонално моделовање - једноставан двоножни карактер.
  6. Полигонално моделовање - једноставан двоножни карактер.
  7. Оптимизација, ретопологија.
  8. Креирање blend shapes.
  9. УВ мапирање једноставних објеката.
  10. УВ мапирање једноставних објеката.
  11. УВ мапирање карактера.
  12. Текстурисање једноставних објеката.
  13. Текстурисање једноставних објеката.
  14. Текстурисање карактера.
  15. Припрема за рендеровање и извожење сцена у друге програме у зависности од намене.
Литература
  1. Russo, Mario, "Polygonal Modeling: Basic And Advanced Techniques", Wordware Publishing, 2006.
  2. Birn, Jeremy. "Digital Lighting And Rendering", New Riders, USA, 2000.
  3. Школски анатомски атлас (одабрана поглавља) Група аутора, Креативни центар, 2021.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања: 2
Вежбе: 3
Други облици наставе: 0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
10
активности на лабораторијским вежбама
40
семинарски рад
0
колоквијум
0
Завршни испит
Поени
Писмени испит
50
Усмени испит
0
Практични испит
0

Наставник

Сарадник

Обавештења
© 2024 Одсек Висока школа електротехнике и рачунарства, Београд
Војводе Степе 283, office@viser.edu.rs, +381 11 2471 099
Радно време: Понедељак - Петак 09:00-17:00