Циљ:Усвајање основних дидактичких знања (развијање елементарне дидактикчке способности за разумевање суштине циља и задатака наставе и образовања). Оспособљавање за курикуларно обликовање садржаја, исхода образовања, за адекватнији избор и стваралачку употребу наставних метода, облика, дидактичких медија, стратегија у процесу планирања, реализације и евалуације наставног процеса.
Исход:Стечена знања (декларативна и процедурална) и развијене способности за примену дидактичких законитости, принципа и правила у настави школских предмета и интегративних тема.
Садржај предмета
Теоријска настава:
Дидактика у систему педагошких наука. Појам и суштина наставе.
Историјски развој наставе.
Поимање васпитања и образовања у процесу наставе.
Појам и структура образовања (знање – врсте и нивои знања, вештине, навике, способности). Процес сазнања у настави.
Курикуларни приступ настави. Циљеви и исходи васпитања и образовања у условима наставе.
Оперативни задаци наставе.
Таксономија наставних циљева и задатака.
Етапе наставног процеса – припремање или увођење ученика за рад, обрада садржаја, вежбање, понављање, вредновање.
Типологија и етапе наставног часа. Артикулација наставе.Облици наставног рада – фронтални, групни, индивидуални, тандемски.
Методе наставног рада (монолошка, дијалошка, метода илустративних радова, метода демонстрације, практични и лабораторијски радови, читање и рад на тексту; дидактичке игре, радионице и др.).
Наставна средства и дидактички медији.Дидактички принципи и њихова имплементација у настави.
Дидактички модели наставе (индивидуализована, програмирана, проблемска, тимска, кооперативна, егземпларна, пројектна, рецептивна настава и настава путем открића).
Планирање наставе и других облика васпитно-образовнограда – наставни план и програм; стратегијско и оперативно планирање наставе; тематско планирање наставе; припремање наставника за час.
Оцењивање рада и постигнућа ученика – критеријуми, технике, грешке у оцењивању.
Оцењивање дидактичке ефикасности часа и самоевалуација.
Практична настава:
Литература
Вилотијевић, М., Дидактика 1, 2 и 3. Београд, Учитељски факултет (одабрана поглавља), 2000