Циљ:Упознавање са основама објектно оријентисаног пројектовања сложених програмских система коришћењем језика за моделовање UML и применом пројектних узорака
Исход:Студенти ће бити оспособљени да уз помоћ савременог развојног окружења на језуку UML развију моделе за сложене софтверске пројекте.
Садржај предмета
Теоријска настава:
Представљање циљева предмета. Шта је визуелно моделовање. Историја развоја UML-а. Упознавање сасофтверскималатимазамоделовање. Софтверскиалатикојимаседефинишу захтеви приликом пројектовања софтвера
Документовање захтева корисника кроз дијаграме захтева, дијаграме активности
Документовање захтева корисника кроз дијаграме корисничких интерфејса и случајева употребе
Детаљно описивање случајева употребе преко дијаграма корисничких интерфејса
Моделовање динамике система кроз дијаграме комуникације
Моделовање динамике система кроз секвенцијалне дијаграме и дијаграме стања
Моделовање структуре система кроз дијаграме класа
Моделовање базе података кроз дијаграме података
Моделовање компоненти система кроз дијаграме компоненти
Моделовање топологије мреже кроз дијаграме распоређености
Моделовање тестирања система кроз дијаграме тестирања
Коришћење градивних образаца
Коришћење структурних образаца
Коришћење образаца понашања
Практична настава:
У софтверским пакетима који подржавају UML дијаграме вежбаће се моделовање софтвера преко свих описаних дијаграма који се уче у теоријској настави.