Spinner

Документ се учитава

АТУСС

ВИШЕР

Академија техничко-уметничких струковних студија Београд

Одсек Висока школа електротехнике и рачунарства

Основи анимације Шифра: ОV0020 | 6 ЕСПБ

Опште информације
Ниво студија: Основне струковне студије
Година студија: 2
Семестар: 3
Услов: нема
Циљ: Циљ овог предмета је упознавање са историјатом анимације, основним врстама и техникама класичне и 2D дигиталне анимације, са општим принципима и правилима анимације, укључујући и фазе и процесе препродукције из ове области, као и примену у различитим медијима.
Исход: Студенти ће имати прилику да савладају процес припреме и креирања дводимензионалних анимација у класичним и дигиталним техникама: stop motion, stop trick, цртаној анимацији, покретној графици и анимацији колажа у програмима за 2D анимацију.
Садржај предмета
Теоријска настава:
  1. Увод, терминологија, технике и врсте анимације.
  2. Историја анимације.
  3. Анимирана графика, појам, примене.
  4. Анимирање покретне графике.
  5. Израда колажне анимације.
  6. 12 принципа анимације.
  7. Израда Stop trick анимације од фотографија.
  8. Филм и филмски језик у анимираним садржајима.
  9. Цртана анимација.
  10. Анимирање текста.
  11. Синопсис, сценарио, сториборд, аниматик.
  12. Увод у програме за 2D анимацију. Key frame анимација.
  13. Звук у анимираном филму. Нарација, дијалог, вокализација.
  14. Компјутерске игре, појам, врсте, специфичности.
  15. Савремени трендови у области анимације и покретне графике.
Практична настава:
  1. Стоп трик анимација – фотографисање.
  2. Увод у програм за анимацију After Effects - интерфејс, навигација, рад са датотекама.
  3. Стоп трик анимација - увожење материјала, монтирање.
  4. Анимација текста.
  5. Колажна анимација - увожење материјала, повезивање делова карактера.
  6. Колажна анимација - анимирање карактера креираног колажном техником.
  7. Цртана анимација - анимирање скока жабе.
  8. Цртана анимација - анимирање циклуса хода.
  9. Израда паралаксе кретања - увожење и сређивање материјала из цртане анимације циклуса хода.
  10. Израда паралаксе кретања - анимирање паралаксе.
  11. Креирање template материјала за анимацију.
  12. Представљање софтвера за цртану анимацију – Крита.
  13. Корекције и рад на испитним пројектима.
Литература
  1. The Animation Textbook, Rao Heidmets, CRC Press, 2023.
  2. Animation Masterclasses: From Pencils to Pixels, Tony White, CRC Press, 2023.
  3. “ОЖИВИТЕ ЦРТЕЖЕ - Интерактивни водич кроз стробоскопску анимацију”, Растко Ћирић, Clio, 2023.
  4. R. Williams, "The Animator`s suvirval kit", Faber and Faber, New York, 1995.
  5. H. Whitaker, J. Kalas, "Timing for animation", Focal Press, 2002.
  6. M.T. Byrne, "The Art of Layout and Storyboarding", A Mark T. Byrne Publication, 1999.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања: 2
Вежбе: 3
Други облици наставе: 0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
10
активности на лабораторијским вежбама
20
семинарски рад
0
колоквијум
0
Завршни испит
Поени
Писмени испит
35
Усмени испит
35
Практични испит
0
Обавештења
© 2024 Одсек Висока школа електротехнике и рачунарства, Београд
Војводе Степе 283, office@viser.edu.rs, +381 11 2471 099
Радно време: Понедељак - Петак 09:00-17:00