Spinner

Dokument se učitava

ATUSS

VIŠER

Akademija tehničko-umetničkih strukovnih studija Beograd

Odsek Visoka škola elektrotehnike i računarstva

Akademske informacije

Akademski kalendar

Školska godina traje od 1. oktobra do 30. septembra i podeljena je na dva semestra, letnji i zimski. Početak zimskog semestra je 1. oktobra. Zimski semester traje do sredine januara. Letnji semester počinje krajem februara ili početkom marta. Letnji semester traje do početka ili sredine juna. U toku školske godine postoji pet ispitnih rokova: januarski, februarski, junski, septembarski, oktobarski. U toku letnje pauze, od sredine jula do kraja avgusta VIŠER po pravilu ne radi, a zaposleni su na kolektivnom godišnjem odmoru. Detaljne informacije vezane za važne datume u toku školske godine možete naći na sledećem linku.

ESPB sistem

U VIŠER je primenjen European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS ili ESPB na srpskom jeziku) kao sistem izražavanja obima predmeta, a samim tim i studija, odnosno studijskih programa. ECTS predstavlja sistem numeričkog izražavanja, odnosno vrednovanja rada koji student treba da uloži u sticanje znanja, sposobnosti i veština predviđenih studijskim programom, odnosno konkretnim nastavnim predmetom. Imajući u vidu da je Republika Srbija potpisnica Bolonjske deklaracije, Zakonom o visokom obrazovanju je propisano da je primena ESPB sistema obavezna za sve akreditovane visokoškolske ustanove u Republici Srbiji. U VIŠER se realizuju dve vrste studija – strukovne studije i kratki programi studija. Svaki predmet koji se nalazi u okviru bilo kog akreditovanog studijskog programa strukovnih studija ili kratkog programa studija iskazan je, odnosno vrednovan je određenim brojem ECTS kredita. Strukovne studije u VIŠER se realizuju na dva nivoa - osnovne strukovne studije i master strukovne studije..Obim svakog stepena i vrste studija se izražava zbirom ECTS kredita. Obim studijskog programa predstavlja zbir ECTS kredita koje nose predmeti od kojih se sastoji taj studijski program, a koje student mora položiti da bi savladao studijski program, odnosno da bi stekao diplomu. Osnovne studije imaju obim od 180 ECTS kredita, a master studije imaju obim od najmanje 120 ECTS kredita, kada je student prethodno ostvario 180 ECTS kredita na osnovnim studijama. Kratki programi studija imaju obim od najmanje 30, a najviše 60 ECTS kredita. Na osnovnim i master studijama jedna godina studija odgovara zbiru od 60 ECTS kredita, što znači da osnovne strukovne studije redovno traju tri godine, dok master strukovne studije redovno traju dve godine. Zbir od 60 ECTS kredita odgovara prosečnom ukupnom angažovanju studenta tokom jedne školske godine u obimu od 40 radnih časova tokom radne nedelje. Za sticanje jednog ECTS kredita potrebno da studen uloži prosečno između 25 i 30 sati rada. Ukupno angažovanje studenata prilikom savlađivanja studijskog programa ili kratkog programa studija sastoji se od aktivne nastave (predavanja, vežbe, praktična nastava, seminari...), ali i od samostalnog rada studenta, zatim kolokvijuma, ispita, izrade završnih radova, dobrovoljnog rada u lokalnoj zajednici i drugih vidova angažovanja, zavisno od sadržine predmeta. Godina studija u VIŠER se sastoji od dva semestra, pa jedan semestar najčešće ima prosečan obim od 30 ECTS kredita. Jedan od osnovnih principa kojima se VIŠER rukovodila prilikom definisanja studijskih programa jeste da studentu bude pružen značajan stepen slobode izbora predmeta, kako bi student, u meri u kojoj to omogućavaju standardi za akreditaciju, mogao da prilagodi studijski program svojim interesovanjima. To je podrazumevalo da se postigne ujednačenost obima najvećeg broja predmeta i radnog opterećenja studenata na najvećem broju predmeta, a samim tim i ujednačen broj ECTS kredita koji je dodeljenih predmetima. Kao posledica toga, najveći broj predmeta na osnovnim studijama nosi po 6 ECTS kredita. Manji broj predmeta nose 4 ECTS kredita (Engleski jezik, Nemački jezik i Stručna praksa), odnosno 7 ECTS kredita (Elektrotehnika i Inženjerska matematika), odnosno 8 ECTS kredita (Završni rad). Na master studijama, najveći broj predmeta nosi po 8 ECTS kredita. Manji broj predmeta nose 6 ECTS kredita (Metode istraživanja, Metodika nastave elektrotehnike i računarstva, Preduzetništvo i podsticaji u oblasti elektrotehnike i računarstva, Regulativa elektronskih komunikacija, Stručna praksa 1 i Stručna praksa 2), odnosno 16 ECTS kredita (Master rad).

Ocenjivanje

Konačna ocena znanja studenta iz svakog predmeta utvrđuje se na ispitu. Nastavnik na početku nastave upoznaje studente sa programom predmeta, oblicima aktivne nastave, predispitnim aktivnostima i obavezama i načinom njihovog vrednovanja, sadržajem ispita, strukturom ukupnog broja poena koji se stiču kroz predispitne obaveze i na ispitu, ondnosno sa načinom formiranja konačne ocene. Nastavnici i saradnici koji su zaduženi za određeni predmet kontinuirano prate i vrednuju rad studenata u savladavanju pojedinog predmeta. Uspešnost studenta u savlađivanju predmeta se izražava poenima. Ispunjavanjem predispitnih obaveza i aktivnosti i polaganjem ispita student može ostvariti najviše 100 poena. U tih 100 poena predispitne obaveze i aktivnosti učestvuju sa najmanje 30, a najviše 70 poena. U skladu sa odgovarajućim akreditovanim nastavnim planom i studijskim programom, nastavnik koji je zadužen za određeni predmet utvrđuje srazmeru poena stečenih preko predispitnih aktivnosti i obaveza i na ispitu. Posle ispunjavanja svih obaveznih uslova koji se tiču predispitnih obaveza, student može da pristupi polaganju ispita. Najčešći uslov koji se odnosi na predispitne obaveze i bez koga student ne može pristupiti polaganju ispita na najvećem broju predmeta jeste to da je student uradio najmanje 80% laboratorijskih vežbi. Nakon što student ispuni sve predispitne i ispitne obaveze na određenom predmetu, nastavnik koji je zadužen za taj predmet (ili ispitna komisija) ocenjuje uspeh studenta na tom predmetu prema sledećoj skali:

  • do 50 poena – ocena 5 (student nije položio);
  • od 51 do 60 poena – ocena 6 (dovoljan);
  • od 61 do 70 poena – ocena 7 (dobar);
  • od 71 do 80 poena – ocena 8 (vrlo dobar);
  • od 81 do 90 poena – ocena 9 (odličan);
  • od 91 do 100 poena – ocena 10 (odličan-izuzetan).

Prilikom utvrđivanja konačne ocene, broj poena koji nije ceo broj se zaokružuje na prvi veći ceo broj. Svaki od predmeta ima svoju stranicu na sajtu VIŠER sa detaljnim opisom tog predmeta, koji sadrži i informaciju o tome koliko najviše poena na osnovu kojih se gradi završna ocena na tom predmetu nosi određena predispitna ili ispitna obaveza. Pregled i pretraživanje svih predmeta mogući su i u okviru Katalog kurseva.