Услов:Основна знања из области мултимедијалних технологија, сервиса и мултимедијских комуникација, као и познавање основа објектно оријентисаног програмирања.
Циљ:Упознавање са основним принципима креирања и програмирања рачунарских игара, као и упознавање са основним карактеристикама окружења за развој рачунарских игара.
Исход:Овладавање основним нивоом употребе софтверских алата за израду рачунарских игара.
Садржај предмета
Теоријска настава:
Преглед професионалних, бесплатних и open-source 3D софтверских алата за израду анимираних филмова, 3D виртуелних објеката, интерактивних 3D апликација и рачунарских и видео игара.
Окружења за стварање рачунарских игара (gameengine). Уводу Unity game engine.
Основе гејм програмирања.
Подела и дефинисање различитих типова игара.
Преглед првог дела градива.
Модели, анимације, звук, текстуре, спрајтови и скрипте у програмирању рачунарских игара.
Коришћење и имплементација plugin-ова.
Програмирање интерактивне walktrough анимације.
Основни принципи гејм механике. Прављење карактера.
Креирање UI.
Додавање звука и музике. Прављење специјалних ефеката.
Полирање игре. Build и depolyment игре.
Преглед другог дела градива.
Практична настава:
Употреба различитих софтверских алата у конкретним задацима везаним за анализу, планирање и креирање рачунарских игара.
Литература
Стефановић Х., Димић Г., Милетић А.: Дигиталне мултимедије - Приручник за лабораторијске вежбе, ВИШЕР, Београд, 2015.
Harris A.: HTML5 Game Development for Dummies, John Wiley & Sons, 2013.
Dawson M.: Beginning C++ Through Game Programming, 3rd Edition, Course Technology PTR-Cengage Learning, 2011,
Nystrom, R: Game Programming Patterns, Available online