Циљ:Циљ овог предмета је стицање знања и практичних вештина на пољу теорије и праксе менаџмента.
Исход:Савладавањем овог предмета, студент разуме комплексност појмова: планирање, организовање, кадровање,
вођење, контрола, тимски рад, мотивација запослених, животни циклус производа али такође схватају
важност развоја менаџерских вештина, кроз примену менаџерских техника и метода. Такође, студенти по
савладавању предмета схватају улогу информационог система у контексту подршке одлучивању и обучени
су да примењују практичне методе менаџмента у доношењу пословних одлука.
Садржај предмета
Теоријска настава:
1.Појам менаџмента
2. Историјат развоја менаџмента.
3. Менаџмент процеси у предузећу (планирање, организовање,
4. Менаџмент процеси у предузећу (кадровање, вођење, контрола).
5. Одлучивање.
6. Технике савременог менаџмента у одлучивању.
7. Појам менаџера и менаџерских вештина.
8. Појам тима и тимског рада.
9. Мотивација.
10. Тржиште и његове одлике.
11. Продаја и пропаганда.
12. Пословна политика и TQM. Технолошки развој предузећа и промене
13. Животни циклус производа и предузећа.
14.Трошкови пословања и показатељи пословања.
15.Информациони систем предузећа.
Практична настава:
Предузеће као ентитет. Функције у предузећу и примери организационих структура. Стратешки елементи организације. Хијерархија планова. Примена бенчмаркинга и бреинсторминга. Анализа екстерног окружења (ПЕСТЕЛ анализа, Портерових 5 сила), Анализа интерног окружења, SWOT анализа, TOWS анализа. Парето принцип. АБЦ анализа. Ишикава дијаграм. План продаје. Трошкови пословања. Параметри успешности предузећа.
Литература
1. Јашко, О., Чуданов, М., Кривокапић, Ј.,Основи организације и менаџмента, ФОН, Београд, 2013,