Spinner

Документ се учитава

АТУСС

ВИШЕР

Академија техничко-уметничких струковних студија Београд

Одсек Висока школа електротехнике и рачунарства

Компјутерска анимација Шифра: 161407 | 6 ЕСПБ

Опште информације
Ниво студија: Основне струковне студије
Година студија: 3
Семестар: 6
Услов: Нема
Циљ: Циљ курса је упознавање са радом у програму Maya 3D, правилима карактерне анимације, као и савладавање основних алатки карактерне анимације, укључујући и скелетоне и деформере, и цео процес планирања и рада на кратким анимираним формама.
Исход: ССтуденти ће имати прилику ка се упознају са основама компјутерске анимације, глуме и говора тела, савладају анимирање двоножних карактера у 3D окружењу, анимирају говор према звучној матрици, и примене принципе анимације у 3D техници.
Садржај предмета
Теоријска настава:
  1. Увод, појмови, терминологија, технологија компјутерске анимације.
  2. Кориснички интерфејс у програмском окружењу Maya 3D, радно окружење, промене погледа.
  3. Организација пројекта. Коришћење референци.
  4. Терминологија – екстреми, фазе, оса акције, линија акције…
  5. Креирање хијерархија и анимирање објеката унутар група.
  6. Graph editor, анимација са контролом интерполације између key frame-ова. Аnimation layers.
  7. Упознавање са принципима рада контрола за анимацију објеката, као и деформера и њихових атрибута.
  8. Покрет, тајминг, key frame анимација.
  9. Анимирање лопте.
  10. Карактер објеката, примена принципа анимације у циљу изражајности анимираних објеката. Тежина.
  11. Анимација двоножних карактера. - скок.
  12. Карактерна анимација – циклус хода.
  13. Изражавање карактера помоћу анимације. Поза, покрет и време. Упоредна анимација циклуса хода различитих ликова.
  14. Говор тела у анимацији. Глума и изрази лица, Blend shapes, анимирање говора.
  15. Карактерна анимација - анимација карактера у специфичним ситуацијама
Практична настава:
  1. Практична настава прати теоријску наставу
Литература
  1. Б. Довниковић, Мала школа цртаног филма, Загреб, 1983.
  2. R. Williams, The Animator`s suvirval kit, Faber and Faber, New York, 1995.
  3. G. Maestri, Character animation 2 - Volume 2: Advanced Techniques, New Riders, Indiana, 2002.
  4. Harold Whitaker, John Kalas, Timing for animation, Focal Press, 2002.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања: 2
Вежбе: 3
Други облици наставе: 0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
10
активности на лабораторијским вежбама
20
семинарски рад
0
колоквијум
0
Завршни испит
Поени
Писмени испит
70
Усмени испит
0
Практични испит
0
Обавештења
© 2025 Одсек Висока школа електротехнике и рачунарства, Београд
Војводе Степе 283, office@viser.edu.rs, +381 11 2471 099
Радно време: Понедељак - Петак 09:00-17:00