Циљ:Представљање кључних концепата студија медија у циљу разумевања садржаја који се производе и дистрибуирају кроз различите медијске платформе.
Исход:Студенти треба да овладају знањима за критичку анализу медијске поруке/текста у савременој продукцији у различитим медијским форматима и жанровима, да разумеју савремену организацију медија и препознају законске оквире који регулишу медије.
Садржај предмета
Теоријска настава:
Дефинисање савремених медија и медијских пракси. Медијска тржишта и публике.
Дневне штампа, магазини, стрипови, графичке новеле и књиге.
Радио, подкастинг, музичка индустрија и музички стриминг сервиси.
Фотографија, филм, телевизија и видео стриминг сервиси.
Медијска конструкција личних и колективних идентитета. Стереотипи.
Медијски садржаји: играни, документарни и ријалити формати.
Друштвене мреже и интернет. Виртуелни идентитети. Мобилни телефон као медиј.
Интерактивни садржаји. Компјутерске игре. Виртуелна и проширена реалност.
Конструкција и деконструкција медијске поруке и медијског текста.
Пропаганда. Спиновање.
Оглашавање. Односи с јавношћу и лобирање.
Слобода изражавања. Регулација и саморегулација.
Насиље у медијима и говор мржње.
Медијско законодавство. Заштита података (GDPR). Приватност. Право на заборав.
Практична настава:
Практична настава прати теоријску наставу и подразумева критичку анализу експлицитних или имплицитних медијских порука, текста и пракси; анализу и разумевање контекста и медијских стратегија.
Литература
Luis Alvin Dej, Etika u medijima, Čigoja, Beograd, 2008.