Циљ:Циљ програма је да полазнике упозна са основним теоријским сазнањима и практичним приступима у
научној области рачунарске графике.
Исход:Студенти ће бити оспособљени да ефективно користе одабране комерцијалне софтверске алате из области
рачунарске графике, као и да потом прате технолошка унапређења.
Садржај предмета
Теоријска настава:
Интерактивна рачунарска графика. Интеракција.
Графички излаз. Технологија тренутног приказа.
Технологије улазних уређаја.
Стероскопија. Боје. Формати датотека слика.
2Д геометријске трансформације.
Растеризација. Бресенхамови алгоритми. ДДА.
Фрактали. Геометрија: однос тачке.
Попуњавање полигона.
Попуњавање области.
Одсецање.
Криве. Хермитове криве.
Безјеове криве. Б-сплајнови. НУРБС.
3Д трансформације и пројекције.
Скривене линије. Морфинг. З-бафер.
OpenGL. Библиотека GLUT
Практична настава:
Рад са: векторском графиком (Inkscape), битмапираном графиком (Gimp), интегрисаном окружењем за равој видео игара (Stencyl), OpenGL примери.
Литература
П. Штрбац, Рачунарска графика – уџбеник, АТУСС, 2022.
П. Штрбац, В. Кораћ, А. Ивановић, Рачунарска графика – приручник за лабораторијске вежбе, АТУСС, 2022.
Д.Цветковић, Рачунарска графика, ЦЕТ, Београд, 2006.
Д. Цветковић, М. Драган Дулановић, Ненад В. Марковић, OpenGl: практикум, ЦЕТ, 2006.
James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes, Computer Graphics: Principles and Practice, 2nd ed. in C, 2000.