Spinner

Документ се учитава

АТУСС

ВИШЕР

Академија техничко-уметничких струковних студија Београд

Одсек Висока школа електротехнике и рачунарства

Компјутерска анимација Шифра: ОV0037 | 6 ЕСПБ

Опште информације
Ниво студија: Основне струковне студије
Година студија: 3
Семестар: 5
Услов: нема
Циљ: Циљ курса је упознавање са радом у програму Maya 3D, правилима карактерне анимације, као и савладавање основних алатки карактерне анимације, укључујући и скелетоне и деформере, и цео процес планирања и рада на кратким анимираним формама.
Исход: Студенти ће имати прилику ка се упознају са основама компјутерске анимације, глуме и говора тела, савладају анимирање двоножних карактера у 3D окружењу, анимирају говор према звучној матрици, и примене принципе анимације у 3D техници.
Садржај предмета
Теоријска настава:
  1. Увод, појмови, терминологија, технологија компјутерске анимације.
  2. Организација пројекта. Коришћење референци.
  3. Терминологија – екстреми, фазе, оса акције, линија акције.
  4. Покрет, тајминг, key frame анимација, поза по поза и интерполација између њих.
  5. Карактер објеката, примена принципа анимације у циљу изражајности анимираних објеката. Тежина, гравитација, инерција.
  6. Систем скелета, нормале зглобова, FK и IK контроле, ограничења кретања, повезивање скелета за геометрију, подешавање утицаја зглобова за тачке у геометрији.
  7. Анимација двоножних карактера - карактеристике, специфичности, контроле, позе и положаји, став.
  8. Карактерна анимација – циклус хода - позе и положаји, равнотежа, тежина, темпо.
  9. Изражавање карактера помоћу анимације. Поза, покрет и време. Упоредна анимација циклуса хода различитих ликова, тежина, пол, став.
  10. Стилизација хода, изражавање расположења, намера, темперамента.
  11. Говор тела у анимацији. Глума и изрази лица.
  12. Blend shapes, анимирање говора.
  13. Секундарна акција, анимацијски лејери.
  14. Карактерна анимација - анимација карактера у специфичним ситуацијама.
  15. Интеракција карактера са разним објектима - хватање, подизање, коришћење објеката, тежина, величина, намена објеката.
Практична настава:
  1. Кориснички интерфејс у програмском окружењу Maya 3D, радно окружење, промене погледа.
  2. Креирање хијерархија и анимирање објеката унутар група.
  3. Graph editor, анимација са контролом интерполације између key frame-ова, тангенте на анимацијским кривама и њихова функција.
  4. Упознавање са принципима рада контрола за анимацију објеката, као и деформера и њихових атрибута.
  5. Анимирање лопте са контролама за сабијање и растезање.
  6. Тежина, гравитација, инерција - анимирање тешке лопте/кугле.
  7. Промена смера, брзина, инерција, заустављање - анимирање лопте која се одбија о зид са деформером за сабијање и истезање.
  8. Анимација двоножних карактера - скок.
  9. Карактерна анимација – циклус хода у месту и у простору.
  10. Анимирање говора.
  11. Анимирање пењања уз степенице.
  12. Анимирање подизања тешког предмета.
Литература
  1. Оживите цртеже: интерактивни водич кроз стробоскопску анимацију, Растко Ћирић, Clio, 2023.
  2. R. Williams, The Animator`s suvirval kit, Faber and Faber, New York, 1995.
  3. G. Maestri, Character animation 2 - Volume 2: Advanced Techniques, New Riders, Indiana, 2002.
  4. Harold Whitaker, John Kalas, Timing for animation, Focal Press, 2002.
  5. The Animation Textbook, Rao Heidmets, CRC press, 2023.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања: 2
Вежбе: 3
Други облици наставе: 0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
0
активности на лабораторијским вежбама
30
семинарски рад
0
колоквијум
0
Завршни испит
Поени
Писмени испит
70
Усмени испит
0
Практични испит
0

Наставник

Сарадник

Обавештења
© 2024 Одсек Висока школа електротехнике и рачунарства, Београд
Војводе Степе 283, office@viser.edu.rs, +381 11 2471 099
Радно време: Понедељак - Петак 09:00-17:00