Cilj:Sticanje znanja i veština studenata iz oblasti upravljanja marketing funkcijom, zatim izradom i implementacijom marketing planova primenom savremenih metoda i tehnika kao i informaciono-komunikacionih tehnologija.
Ishod:Studenti su osposobljeni da samostalno ili u timu planiraju, prate i vrše kontrolu marketing procesa i medijskog predstavljanja preduzeća, proizvoda, usluga, projekata ili drugih promotivnih aktivnosti.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
Marketing kao naučna disciplina
Definisanje osnovne koncepcije marketinga
Odnosi i mreže
Strateško tržišno planiranje
Proces marketinga
Planiranje proizvoda, prihoda i sadržaj plana marketinga
Analiza marketinških prilika
Snimanje marketinškog okruženja
Analiziranje tržišta krajnje potrošnje i ponašanja kupaca
Analiza tržišta poslovne potrošnje
Analiza industrija i konkurenata
Identifikacija tržišnih segmenata i odabir ciljnog tržišta
Upravljanje uslužnim delatnostima
Upravljanje kanalima marketinga
Upravljanje direktnim i online marketingom
Praktična nastava:
Tokom vežbi se raspravlja o konkretnim primerima iz prakse o materiji obuhvaćenoj programom predavanja.
Literatura
Filip Kotler, Upravljanje marketingom (2001), Data status, Beograd.
J.Vukmirović, D. Vukmirović, (2011), Marketing istraživanja, Beogradska poslovna škola, Beograd.
V. Filipović, M. Kostić-Stanković, Marketing menadžment, FON, Beograd, 2009.